8241
Beatos virtuvė

EVA: SU MEILE, TAVO KEPENYS (2)

(0)

Trečią australiškos odisėjos mėnesį pajutau, kad imuninė sistema be sarmatos pašlijo, skydliaukės mazgai pampo kaip pavasario pumpurai. Užuot varsčiusi gydytojų duris ir tuštinusi šeimos biudžetą, užsispyriau susitvarkyti pati.

Internete prisiskaičiau apie jogos mokslą, čiakras, meridianų teorijas (Tomuli, sūnau, nepyk, patikėk, ezoterika nenurovė mamos stogo J). Apie tai, kad tobulasis gamtos tvarinys žmogus visas emocijas sandėliuoja savo kūne. Liūdesį –– plaučiuose, kepenyse pyktį, emocines žaizdas dubenyje, pokyčių baimę – keliuose. Beje, klubai yra kūrybingumo generatorius, tampriausiai susijęs su mūsų seksualiniu centru. Dažniausiai, jei gerklės čiakra užsiblokuoja, tai ne pyragai ir su seksualine čiakra.

Gerklė –– mūsų saviraiškos zona, čia kaupiame saviapgaulę, visus neišsakytus žodžius, apsimestinį dėmesį, nuovargį, panieką, bodėjimąsi. Atvėrimas gerklės ir širdies zonos atpalaiduoja, išlaisvina gerklės čiakros energiją. Ir tuomet mes – pykšt pokšt, į kairę ir dešinę rėžiame tiesą. Joga – štai teisėsaugos visraktis, išorinės ir vidinės disciplinos įrankis.

Per tris mėnesius intensyvių karštosios jogos pratybų mano skydliaukės mazgai susitraukė, nepastebimai ir, tikiuosi, negrįžtamai. Vos sveikata pagerėjo, vėl pradėjau mintyti… ne, dar ne apie dvasią, – apie formas, jų reformas ir kūrybą.

Keisdama kryptį nuo aiskaudos link pigmaliono bei mūzino sparnų, aiktelėjau iš nuostabos, kaip romioji jogos praktika veikia kūną, lipdo formas. Formų reforma be skausmo, be varžybų. Nereali realybė! Kiek metų, energijos ir prakaito išlieta sporto salėje, ant kardio treniruoklių, kilnojant geležėles. Dabar savo sportinę erą prisimenu kaip voveriuko praktiką – suk suk ratelį, darbas vardan darbo, tuščiais apsisukimais.

Mano mylimas jogos autoritetas Maksas Štromas nuolat pabrėžia, kad jogoje asanos yra labai svarbios, tačiau nepalyginamai svarbesnis yra kvėpavimas. Deja, dauguma žmonių ignoruoja kvėpavimą, jie linkę varžytis, kas įmantriau, įspūdingiau susiraitys pozoje. Jie ateina į jogą pasipuikuoti, sau ir kitiems pasirodyti, kokie jie kruti, kaip akrobatiškai užsikelia koją ant peties. Genami super lankstumo idėjos, kai kurie penkerius, septynerius, dešimtis metų atsiduoda jogai. Tačiau tikslo nepasiekia. O jeigu ir pasiekia… Įsivaizduokime, kad po vienuolikos metų atkaklios jogos praktikos Jūs vieną dieną pareinate namo ir sakote vyrui: „Mielasis, žiūrėk, ką aš moku!“ Ir šast – užsikeliate koją ant galvos. O mielasis tik ironiškai dėbteli –– na ir? O kas pasikeitė? Buvai egoiste, kuriai rūpėjo tik pasipuikuoti prieš kitus, ir likai.

Maksas Štromas tvirtina, kad kiekvienas iš mūsų per vienerius ar dvejus metus gali tapti kvėpavimo meistru. Taigis, per 365 dienas mes galime visiškai transformuoti savo gyvenimą, atsisveikinti su senais įpročiais, atsiverti naujoms galimybėms.

Kai sutinku jogą (ar nebūtinai), kuris lakštingala suokia apie dvasią, žaliavalgystę,  maitinimąsi saulės energija, – man darosi nejauku. O matydama, kaip jo vyzdžiai skrodžia kiekvieną mėsėdį, pleškina vyno mylėtoją, niekina ligų maišelį, – aš nuoširdžiai suabejoju jo šventumu.

Joga nepriešpastato gėrio ir blogio, šviesos ir tamsos. Joga moko matyti visas gyvenimo puseles, gražias ir nelabai, stiprias ir silpnas. Joga moko pilotuoti tamsoje, mokytis iš tamsos, transformuoti tamsą.

Jogoje pozos ir asanų sekos yra ne tikslas, o tik mokomoji priemonė. Kūlių rokenrolas, stovėsena žvakėje, ant galvos, fokusavimasis Šaulio asanoje, drąsa taikos Karyje 1, Karyje 2, Karyje 3, pykčio transformacija Bokso smūgiais, balanso patikra Šivos šokyje, nuolankumas Balandyje…

Įvairove nesiskundžia ir kvėpavimo technikos – plaučių hiperventiliavimas, kvėpavimo sulaikymas, okeano, fontaninis, šonkaulių, ugnies, kvėpavimas pro sukąstus dantis… Teko girdėti apie kvėpuojančius išange, tačiau į detales nesileisiu ––  gal tai aukštasis pilotažas J.

Valingas jogos praktikas jau po kelių mėnesių užsiėmimų maloniai pastebės, kad protas, emocijos rimsta, o kūnas stiprėja, stangrėja ir lankstėja (Aušrele, bravo, didžiuojuosi matydama tavo pažangą!). Ir tai, kas dar vakar buvo „niekada“, šiandien tampa „jau ir wow!“.

Pabaigai, namų praktikantams, kūrybingumą žadinantis, dinaminis, unikalus Kundalini jogos pratimas. Varlytė. 26 kartai, įkvėpimas kylant, iškvėpimas tupiant; ir atbuline tvarka ––Varlytė, 26 kartai, iškvėpimas kylant, įkvėpimas tupiant. Po dviejų minučių atokvėpio Kūdikio pozoje, griebiamės pieštuko arba teptuko, galima plastilino (tik ne penicilino) ir improvizuojame tema – „Protas svečiuose pas Širdį“. Arba rašome ilgesingą laišką: „Mielas, Prote“, kurį pasirašome – „Su meile, Tavo Kepenys“.

Kas neaišku, asanų, kvėpavimo technikų ar kūrybingumo žadinimo klausimais, – kreipiamės į Jogą su Eva. Grybo 7, Sveikos gyvensenos sporto klubas, antradieniais, ketvirtadieniais 16.30-17.45, šeštadieniais 12.40–14.00. Tęsiamas pageidavimų koncertas dėl užsiėmimų rytais, 7.45 – 8.45. Registracija būtina. Registruotis fb žinute arba el.p. tombak.eva@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email
Dalinkis:
Komentarai (0)

Palikite komentarą

Taip pat skaitykite:


Mūsų draugai:
Visos teisės priklauso Beatai Nicholson. | Pagaminta beLEDO.